Financial news

Tidligere ansat i Jydsk Tagteknik: Der er ingen sympati med kunderne | Kontant

By  | 

Via DR Penge

Familien forsøgte at tale med Jydsk Tagteknik om problemerne, men sagen kørte hurtigt op i en spids, og kommunikationen har siden foregået via advokater.

Ufaglærte og for få til opgaven

Philip Damkær Mouritsen fik at vide, at de to mænd fra Jydsk Tagteknik, der arbejdede på hans tag, var tømrere, men den nu forhenværende medarbejder har ingen håndværksmæssig baggrund, og han bad flere gange ledelsen i Jydsk Tagteknik om at få flere medarbejdere ud til huset, men det blev afvist.

– Der skulle have været fire mand på fra starten. Det er fuldstændig uforsvarligt. Vi havde ikke en chance for at håndtere så stort et projekt, hvor vi skulle have så meget åbent. Det er jo en kæmpestor bygning, husker han og fortæller, at firmaet havde mange ufaglærte medarbejdere ansat.

– Jeg har selv ansat folk, som blev sat på opgaver, de ikke havde nogen faglig viden om. Blandt andet hulmursisolering, tagrenovering, rensning af tage og håndtering af asbest, siger han.

Han bakkes op af en nuværende ansat i firmaet, der ligeledes ønsker at være anonym.

– Det er måske halvdelen, der har en håndværksmæssig uddannelse. Jeg har gået med to det sidste stykke tid, og ingen af dem er faglærte, fortæller han.

Prisen ”Årets håndværker” findes ikke

Philip Damkær Mouritsen valgte Jydsk Tagteknik, fordi han troede, firmaet havde styr på sagerne.

Og Jydsk Tagteknik har tilsyneladende fået mange priser.

– Vi er stolte over, at vores kunder år efter år har kåret os som ‘Årets Håndværker’ i Danmark, skriver firmaet på deres hjemmeside.

Men prisen ‘Årets håndværker’ findes ikke. Jydsk Tagteknik har ganske rigtigt vundet den fagspecifikke pris ‘Årets tagdækker’ tilbage i 2012 og 2014. Det skete ved showet med navnet ‘Årets håndværker’.

Bag showet står ’Anmeld Håndværker’, og her har man også lagt mærke til Jydsk Tagtekniks brug af prisen.

– Det er falsk markedsføring, der bliver lavet der, det er der ingen tvivl om, for de har ikke vundet alle de andre år, som de får det til at se ud som om, siger direktør i ‘Anmeld Håndværker’ Peter Birkelund, der flere gange har bedt Jydsk Tagteknik rette ind.

Talsmand: Det er menneskeligt at fejle

Jydsk Tagteknik har ikke ønsket at stille op til interview i Kontant, men firmaets talsmand, Per Telling, har sendt et skriftligt svar. Her fremgår det, at firmaet nu er i dialog med Philip Damkær Mouritsen om arbejdet på hans tag.



Print Friendly, PDF & Email

Hold dit netværk orienteret