PRESSEMEDDELELSE (5.7.2019 kl. 12.11)

Iben Thranholm har i en pressemeddelelse i dag fredag den 5. juli 2019 kl. 11.51 meddelt, at hun forlader Stram Kurs. Dette har hun bl.a. begrundet med partileder Rasmus Paludans ytringer om personer fra IQ70-befolkningsgrupper.

Partileder Rasmus Paludan udtaler:

"Det er ærgerligt, at Iben Thranholm vælger at forlade os, så snart der er en smule bølgegang. Det er der ofte i vort parti, fordi vi kæmper kampen for danskernes overlevelse.

Hun havde og ville fortsat have haft rig mulighed for at påvirke vores udvikling. Det gælder alle vores medlemmer. Jo mere aktiv et medlem er, desto mere mulighed er der for at påvirke vores udvikling.

Det går fremragende i partiet; og vi har ikke tidligere været så aktive og så mange medlemmer, som vi er nu!

I Stram Kurs lægger vi stor vægt på at fortælle danskerne sandheden om situationen i både Danmark og udlandet. Dette gælder også om resultatet af forskningen inden for intelligens. Danmarks domstole og lovgivning bør ikke stille sig i vejen for, at vi kan fortælle sandheden om, at forskellige landes befolkninger har en forskellig gennemsnitlig IQ.

Da Iben Thranholm åbenbart mener, at sandheden skal forties, så forstår jeg godt, at Stram Kurs ikke er det rigtige sted for hende alligevel."

For yderligere kommentarer kan partileder Rasmus Paludan kontaktes på telefon 40 61 19 50.

READ ALSO  Right place, right time: Research vessel captures meteorite’s final, fiery moments on live stream