Politics

PRESSEMEDDELELSE (17.11.2019, kl. 16.30) Søndag den 17. november 2019 kl. 09.00…

By  |

PRESSEMEDDELELSE (17.11.2019, kl. 16.30)

Søndag den 17. november 2019 kl. 09.00 har folketingspolitiker Naser Khader offentliggjort en besked, som han har modtaget af et partimedlem fra Stram Kurs Aalborg. Partileder Rasmus Paludan bliver ufrivilligt inddraget i partimedlemmet Renés ytringer: ’’… jeg kunne forestille mig, at Rasmus Paludan ikke bryder sig om en som dig fra Syrien’’ & ’’… det gør Rasmus Paludan og jeg rasende, hvor dybt de sorte avekatter kan synke’’.

Denne besked tager Stram Kurs og partileder Rasmus Paludan stærkest mulig afstand fra.

Disse racistiske ytringer m.fl. overskrider selvfølgelig partiets vedtægter (jf. pkt. 2 i partiets krav til medlemskab), der står klart og tydeligt på partiets hjemmeside:
"2) Personen tager afstand fra racisme, nazisme, fascisme, islam, kommunisme og alle andre voldelige ideologier."

Stram Kurs har på baggrund af dette meddelt det nu forhenværende partimedlem René, at han pr. dags dato er ekskluderet fra partiet.

Naser Khader skriver som svar: ’’Forstår ikke Folketingets formands beslutning om at lade de typer besudle folkestyrets højborg, lørdag den 23. november, hvor Stram Kurs holder deres såkaldte rigskongres i Landstingssalen i Folketinget’’.

Partileder Rasmus Paludan udtaler: ’’Vi kan ikke have medlemmer i partiet, som har disse holdninger. Derfor handler vi selvfølgelig også, når vi ser vores medlemmer udtrykke sådanne holdninger. Naser Khader er nogle gange blevet fremhævet af mig som eksemplet på en god proforma muslim, som kan bo i Danmark. Dette står jeg ved. Dog er det sandt, at selv Naser Khader har familiemedlemmer som plejer omgang og ægteskab med islamistiske terrorister. En sandhed, som Naser Khader ikke vil have ud, og som han derfor reagerer på med sit iboende arabiske temperament og vrede. Man kan godt tage syreren Naser Khader ud af Syrien, men man kan aldrig tage Syrien ud af Naser Khader.”

READ ALSO  SE: Jul på Borgen #14 Jul i Uganda

Hold dit netværk orienteret