Financial news

Pilotstrejke i SAS: Charterselskaber forbereder sig på et “worst case scenario”

By  | 

Via DR Penge

Danske charterselskaber arbejder på højtryk for at finde løsninger til de af deres kunder, der er ramt af pilotstrejken hos SAS.

673 flyafgange aflyst, og selskaberne frygter, at konflikten fortsætter henover weekenden.

– Vi forbereder os så godt, vi kan på et worst-case scenario, og lige nu kigger vi frem mod mandag, så vi er på forkant med aflysninger, siger kommunikationschef i Spies, Lisbeth Nedergaard.

Spies har ifølge Lisbeth Nedergaard 300 kunder, som har billet til afgange hos SAS, og størstedelen er kunder, som skal retur til Danmark.

– Vi har vores eget flyselskab Thomas Cook Airlines, som langt de fleste af vores kunder flyver med. Men vi står på hovedet for at finde andre afgange til dem, der skulle have været med SAS, så de kan komme ud og hjem så hurtigt som muligt, siger Lisbeth Nedergaard.

Apollo ringer rundt

Selvom Apollo Rejser ikke har kunder på SAS-fly med planlagt afrejse i dag, er medarbejdere hos selskabet begyndt at ringe rundt til de kunder, der har planlagt afrejse i weekenden.

– Vi har kun rutegæster henover weekenden, så vi har heldigvis i dag til at få sat folk på andre fly, og vi gør alt, hvad vi kan for at løse udfordringerne for vores kunder, siger kommunikationschef hos Apollo Rejser, Glenn Bisgaard.

I stedet for at ringe til Apollo opfordrer Glenn Bisgaard kunder til at afvente opkald.

– Vi arbejder med folk i prioriteret rækkefølge i forhold til, hvordan de skal flyve, og derfor er det bedst, at de venter på, vi kontakter dem, og holder sig opdateret på vores hjemmeside.

READ ALSO  Global Survey Finds UK Teens Least Likely To Think "My Life Has Clear Meaning Or Purpose"

Apollo skriver på sin hjemmeside, at rejser kan bookes om til en anden dato eller til andre rejsemål. Og hvis rejsen skulle blive annulleret er der ifølge hjemmesiden også mulighed for at få rejsens beløb tilbagebetalt.



Print Friendly, PDF & Email

Hold dit netværk orienteret