Financial news

Ombudsmanden slår fast: Bankerne skal betale for vildledte kunders abonnementer | Penge

By  | 

Via DR Penge

Bankerne skal betale regningen for kunder, der uforvarende er blevet opkrævet abonnementsbetaling efter shopping i webbutikker, der ikke skilter tydeligt nok med deres såkaldte fordelsklubber.

Det fastslår forbrugerombudsmanden i en pressemeddelelse, hvor det fremgår, at landets tre største banker, Danske Bank, Nordea og Jyske Bank, er blevet orienteret om de gældende regler på området.

– Vores budskab er, at bankerne hæfter over for os forbrugere, hvis der bliver hævet et beløb på vores konto, som vi ikke har givet samtykke til, siger forbrugerombudsmand Christina Toftegaard Nielsen til DR Nyheder.

Udmeldingen kommer i kølvandet på en række klager, som forbrugerombudsmanden har modtaget fra bankkunder, hvis banker har afvist at betale for abonnementer, som kunderne er blevet oprettet til i webbutikker uden tilsyneladende at have give samtykke til det.



Print Friendly, PDF & Email

Hold dit netværk orienteret