Politics

NÅR EN VARE ER GRATIS, ER DET SOM REGEL FORDI, AT DU ER PRODUKTET… …og i de…

By  | 

NÅR EN VARE ER GRATIS, ER DET SOM REGEL FORDI, AT DU ER PRODUKTET…

…og i den digitale tidsalder er det dine data, der er det.

Tænk på, hvad firmaer som Facebook, Google og Amazon ved om os allesammen.

Vi betragter det som et stort problem, når virksomheder, der lever af vores data, vokser sig større og mere magtfulde end lande, der er ledet af demokratisk valgte personer. Vi så det fx i den amerikanske præsidentvalgkamp i 2016, hvor Facebook blev brugt til at påvirke resultatet.

Derfor skal vi udfordre de store digitale spillere. I Europa-Parlamentet vil vi gerne arbejde for lovgivning, så EU kan bryde IT-giganternes monopoler og lukkede systemer. Det er både godt for konkurrencen, for demokratiet – og for alle borgeres retssikkerhed og privatliv.

For eksempel ved at opsplitte Facebook, så selskabet ikke kan eje – og have muligheden for at udnytte – data fra alle sine tre hovedkanaler; Facebook, Whatsapp og Instagram.

Medstifter af Facebook, Chris Hughes, forklarer her hvordan og hvorfor: https://www.nytimes.com/…/chris-hughes-facebook-zuckerberg.…




Alternativet via Facebook

Print Friendly, PDF & Email

Hold dit netværk orienteret

READ ALSO  Germany's 16 states: Bremen