Financial news

Mie ville købe en billig ansigtsmaske, men endte med et dyrt abonnement | Penge

By  | 

Via DR Penge

Mie Kolbæk Ebbesen sad og scrollede rundt på en webshop, da hun faldt over en ansigtmaske, som hun kunne få til en intropris på 29 kroner.

Hun prøver at bestille den et par gange, men får ingen ordrebekræftelse og opgiver. Produktet modtager hun aldrig, men et par måneder senere bliver der alligevel trukket 600 kroner fra hendes konto.

– Jeg kunne godt se, at man kunne melde sig til et abonnement efter at have fået det billige prøveprodukt, som jeg altså bestilte. Men jeg havde ikke sagt ja til at betale nogen penge, siger Mie Kolbæk Ebbesen.

Det var det her tilbud, der lokkede den dengang 17-årige Mie Kolbæk Ebbesen. (© DR Kontant)

I situationer som den her har kunden krav på, at deres bank hæfter for beløbet, når kunden uforvarende bliver opkrævet abonnementbetaling efter shopping i webbutikker, der ikke skilter tydeligt nok med deres “fordelsklubber”.



Print Friendly, PDF & Email

Hold dit netværk orienteret